3 Eylül 2013 Salı

Dedemin Torunları

Bizden önceki kuşağa gıpta ile bakmaya devam ediyorum. Kafa yapıları, bana göre günümüzde büyük sorun teşkil eden tüketim çılgınlığına ket vurmuştur. Bizim kuşağımız ve alt kuşağımız kırılan "bir şey" gördüklerinde ilk düşündükleri yenisini almaktır. Üst kuşağımızda ise ilk düşünce tamir etmektir. Dolaylı olsa da bu durum bana göre farklı bir durum ile bağdaşıyor. İlişkilerimizle. Kafasında tamir etme düşüncesi yerleşmiş olan bir sevgili sorunu çözmeye, sıkıntıyı gidermeye daha istekli, arzulu olabilir. Davranışı direkt yenisi ile değiştirme, yenisi alma yönünde olan bir sevgili ise eskisi ile yenisini değiştirmeye daha yatkın olabilir. Kapitalist sistemin neredeyse tüm dünyaya yayıldığı şu günlerde, boşanma oranları ayyuka çıkmış olarak gözlemleniyor. Kapitalist sistemin kilit noktası ise tüketmek üzerinedir. Boşanma oranları ve ayrılıkların elbette onlarca farklı sebebi olabilir. Sadece sebeplerden bir tanesinin de tamir etmek ve yenisini almak arasındaki mantalite farklılığından olabileceğini düşünüyorum aziz okur. Hiç bir deneysel dayanağı yoktur. Doğruluğu ispatlanmamıştır. Naçizane bir gözlemdir bu kardeşinizden.. Yeni her zaman daha iyidir diye bir kaide yoktur, bazen tamir etmek mutluluk verir. Çünkü eskiye özlem baki kalacaktır.