5 Eylül 2011 Pazartesi

Yolcu(luk)

Koşarken, yola mı bakarsınız yoksa durmaksızın hedefe mi koşarsınız.. Bu soruyu cevapladığımız da kendi iç dünyamızı biraz daha tanımış oluruz.. Daha doğru bir sonuca varmak için cümleyi düşünmeyin, hayal edin.. Hayal etmeye başlamadan önce araya girmem gerekiyor. Hayal dünyanızdaki yol, yürüdüğünüz gerçek hayattaki yolunuz ile paralel bir biçimde ufuk çizgisine doğru yol alsın..

Hepiniz aşağı yukarı bir görüntü oluşturmuşsunuz zihninizde.. Yollarınızda ki farkı oluşturacak detaylar olacaktır. Bu detaylar sizin yolda yürürken karşılaşacağınız engeller veya kolaylıklar olacaktır. Ben engel veya kolaylık diyorum, sizin nasıl isimlendireceğiniz hayatınızın ta kendisi olacak. Kiminiz, aşkı hedef önünde duran bir kaya parçası olarak görebilir. Bir diğeriniz bu duyguyu yolun kendisi olarak hayal edebilir. Ya da ne yol vardır ne de kaya parçası.. Keza okul, iş, din, dil, ırk.. Bu kavramlarda yolda gidişatınızı etkileyecek unsurlardan birkaçıdır.

Bütün bu kavramlara inat, siz hedefe yönelmek için  hiçbirine aldanmadan delicesine koşacak mısınız?

Yoksa yolda ki engel veya kolaylıklar aslında sizin için hedef mi?  

Eğer öyleyse hedefiz nedir?

Bu girişten sonra konumuza gelmek istiyorum. Ve bu konu tamamen benim görüşümü yansıtmaktadır. Netice itibariyle insanlar hayatlarını farklı düzlemlerde yaşamayı tercih edebilirler. Bizler ise bu duruma saygı göstermeliyiz.

Tamamen benim görüşüm dedim, çünkü bana göre hedefsizlik denen olgu kendimizi gerçekleştirme gayesi adına büyük bir engel teşkil ediyor. Hayatı neden yaşadığımızı bilmemek ve öylesine yaşamak çok büyük bir ziyan değil mi? Sahi neden yaşıyoruz bu hayatı.. Nedir sizin için kendini gerçekleştirme gayesi?

Bu soruları kendinize sorduğunuzda bir cevabınız yoksa hemen korkmayın, biraz düşünün sadece...

Diyelim ki hedef tamam.. Çıktık yola. Koşar adımlar ile "X" ile işaretli noktaya gidiyoruz. Önümüze çıkanlar ne olursa olsun koşar hal devam ediyorsa, ya da bunu tam tersi gerçekleşip yolda takılıp kalıyorsanız..

İşte üzerinde düşünmeniz gereken tam da burası. Buradan sonrası için size yardımcı olamam. Yolda ki engel de sizin kolaylıkta, durmak ta sizin kararınız durmaksızın yol almakta. Hangi durumlarda nasıl bir tavır sergilediğiniz size kişiliğiniz hakkında ipucu verecektir.

Ben size yolu göstermedim, sizinle beraber o yolu kat etmedim.. Sadece okuduktan sonra belki ufak bir yolculuk yapmanızı sağlamış olabilirim, bu da benim için gayet yeterli şu aşamada..

Yolunuz açık olsun..