25 Aralık 2011 Pazar

İletişimsizlik Furyası - 2

İletişimsizlik Furyası serisinin ilk yazısında, genel anlamda oluşan iletişim aksaklıklarından söz etmiştim. Bugün ki yazı da ona benzer paralelde olacak. Tek fark geneli özele indirgemeye çalışacağım. Zaman zaman benim başıma gelen olaylardan söz edip konuyu asıl başlığın bir alt başlığı olarak işlemeye çalışacağım.

Sosyal Medya aracılığı ile yapılan iletişimin aslında çok da sağlıklı olmadığını dile getirmek istiyorum. Konuşmalar beden dilimizi içermediği için kimi zaman sorunlar yaşamamız çok doğal. Eminim ki bunu siz okurlardan bir kısmınız da yaşamışsınızdır, belki çoğunuz.. Özellikle benim gibi iletişimin büyük bölümünü mimikler ve jestler ile gerçekleştiriyorsanız. Her ne kadar jest ve mimikler için yardımcı araçlar bulunsa da    yeterli olduğunu düşünmüyorum. Konuşurken anlatması kolay olan olaylar; sosyal medyada o kadar kolay anlatılamıyor, olduğu gibi anlatılamıyor, anlatma zahmetine bile girilmiyor kimi zaman. Bir tartışma yaşanırken, olay yüz yüze kolayca çözülecekken bu ortamda uzayıp gitme olasılığı çok yüksektir, buda göz temasının eksikliğinden dolayıdır büyük ölçüde. En önemli nokta da fikrimce, bu gibi ortamların samimiyetten uzak olması bu tür sonuçlar doğuruyor. Sadece sosyal medya değil, kısa mesaj içinde geçerlidir yazdıklarım. Başka bir durum olarak aktarmak istediğim; karşınızdakinin sesini duymadığınız, gözlerine bakmadığınız için size kızgın mı, kırgın mı bilemiyor ve ona göre bir tutum sergileme şansınız olamıyor ne yazık ki.

Ben bu sorunları yaşadım, sizlerde yaşayacaksınız gibi bir düşüncem olduğunu söylemiyorum. Ben çokça karşılaştım ve bu durum beni rahatsız etti.

Olumlu noktaları yok mu sosyal medyanın ve diğer iletişim araçlarının? Elbetteki var. Ve bu yadsınamaz. Ama benim yazımın konusu bu değil, o yüzden tek bir pencereden baktığımı düşünmeyin sayın okur. Yazıya çizdiğim rota, iletişim zaaflarını içerdiği için bu yazıyı okuyorsunuz.

İyi ve kötüyü barındıran bu mecra, şüphesiz hayatımızın değişmez bir parçası olmuş bulunmakta. Bu sebeple kullanımı bilinçli olarak yürütmek önem arz ediyor.