30 Kasım 2011 Çarşamba

Düşüncesiz Yargı - 2

Son dönemde çok gündemde olan "Bedelli Askerlik", sosyal medyada geniş yankı uyandırdı haliyle. Beni ilgilendiren ise sosyal medyada ki yankının detayları.. Tepkim konuya değildir kesin bir dille bunu ifade etmek istiyorum öncelikle. Zamanının geldiği için yazma gereksinimi duydum. Bedelli Askerlik değilde başka bir gündem maddesi olsaydı ona istinaden yazacaktım. O yüzden bu yazıdan bedelli askerlik adına bir çıkarım yapmayın, yersiz olur.
Yargı: "Askerliğinizi yapamıyorsanız biz yapalım.". "Biz" ibaresi bu cümlede Türk Kadınlarını temsil ediyor. Bu bakış açısı bana göre çok acımasız,sığ ve temeli olmayan bir yaklaşım. Sebebi kadınların askerlik yapamayacağında değil elbette. Onlarca etmen var bu kararın çıkmasında, yürürlüğe konmasında. Bedelli gidecek olanlar içinde birçok çevresel etmen mevcut. Gidemeyenler içinde.. Burada belirtmek istediğim, yargıda bulunurken ne kadar dar bir perspektiften baktığımızla alakalı tam olarak.
Bir durum hakkında yargıya varırken ve buna bağlı olarak yorumda bulunurken çevresel etmenleri gözardı ediyoruz ne yazık ki.
Hepsi bir yana, sosyal medyada bu gibi durumlar çok fazla destekçi buluyor. Bende mi sorun var bilemiyorum. Ben bu ifadeyi okuduğumda çok sinirlendim. Belki ifadeye değil de yapılan yorumun yüzeyselliğineydi sinirim. Durumları bu kadar basite indirgeyerek yargılamak bana çok acımasız geliyor. Tamamen tek taraflı düşünerek hareket etmek bana her zaman sığ gelmiştir. Bakış açımı değiştirerek, ya da başka bakış açıları sergileyerek olaylara karşı daha adil yaklaşabiliriz.
Eğer bu ifadeyi enine boyuna tartıştıktan sonra dile getirdiklerini düşünsem bırakın yazı yazmayı kelime çıkmaz ağzımdan.
Son olarak tekrar etmek isterim ki, konuyu basite indirgeyerek konu için kullandığım ifade ile yargılamayın yazıyı. Bakış açınızı genişletin ve büyük resmi görmeye çalışın. Böylelikle yazıyı daha iyi anlayabilip, kanıksayacağınız düşüncesindeyim..